Stand van zaken rond de Natuurmonitor Schiedam

natuurmonitormaandag 02 februari 2015 09:57

In de periode 2008-2010 is de eerste Natuurmonitor Schiedam opgesteld. De Natuurmonitor verschafte inzicht in de stand van de Schiedamse natuur op dat moment. Die inventarisatie 2010 is als nulmeting voor Schiedam aan de gemeenteraad aangeboden.

Het voornemen was om jaarlijks gegevens te blijven meten en één keer in de vijf jaar uitvoerig te analyseren en te rapporteren aan de Schiedamse gemeenteraad. Door het monitoren van de gegevens kan inzicht verkregen worden in de toe- of afname in de stand van de stedelijke natuur over een langere periode. De Natuurmonitor vormt het uitgangspunt voor een doelgericht natuurbeschermings- en natuurbeheerprogramma envormt een solide basis bij het opstellen van de wettelijk verplichte flora- en faunatoets bij werkzaamheden in de stad.

De CU-SGP fractie vraagt het college om de raad te berichten of en hoe aan het voornemen om jaarlijks gegevens te meten gevolg is gegeven en wanneer de raad een uitvoerige analyse en rapportage van de actualisatie van de Natuurmonitor 2010 tegemoet kunnen zien?

Reacties op 'Stand van zaken rond de Natuurmonitor Schiedam'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.